Fırçasız Motor Titreşimi

Motor ve servoları bu konu altında paylaşabilirsiniz
Mgunak
2. Seviye
2. Seviye
Mesajlar: 71
Kayıt: 03 Kas 2019, 23:18
Konum: İstanbul / Maltepe
Doğum Tarihi: 27 Eyl 1982
Beğendi : 156 yazı
Beğenildi : 100 yazı

Fırçasız Motor Titreşimi

#1

Okunmamış mesaj gönderen Mgunak » 18 Kas 2019, 11:54

Tüm forumdaşlara iyi haftalar dileyerek hafta sonu yaşadığım bir sorunu dile getirmek istiyorum.

Malumunuz havalar güzelken uçumamak elde değil. Bu hafta, daha önce hiç dikkat etmediğim bir sorun ile oldukça fazla vakit harcadım.
Şöyle anlatayım kullanmakta olduğum dronu ilk kaldırdığımda herhangi bir problem yaşamadan kalkışı gerçekleştiriyorum. Ne zaman dronu yerden yavaş bir şekilde kaldırmaya çalışsam bir yalpalama seziyordum. Belki PID ayarlarından strengh'i artırmam işe yarayabilir diye düşündüm. Hangi değeri verdiysem yalpalama değişmedi.
O zaman dedim "PID ayarları ile ilgili bir sıkıntı değil". Sonra elektiriksel parazit gyro'u sapıttırıyor olabilir mi diye düşündüm. Lipo girişini kondastör ile filitreledim. Sonuç yine aynı. Ne zaman gazı yavaş yavaş artırsam dron titriyor sonra yalpalamaya başlıyor, gazı artırdıktan sonra ise titreme yalpalama gidiyor.

Sıra geldi motorları tek tek denemeye. Betaflight'tan motorları tek tek denedim, 3. ile 1. motora gazı yavaş yavaş artırdığımda gaz çubuğu 1550 değerlerine geldiğinde titreme başlıyor. Gazı artırdıkça titreme azalıyor. Bu sorun 4. ve 2. motorda olmuyor. Motorlarda bir anarmollik olduğunu anlayınca motor turlarını eli ile kontrol ettim.
Ve sonuç olarak motordaki çok hafif bir eğriliği fark ettim.

Kullandığım motor Racestar Br2205 2300kv motoru söküp kontrol ettiğimde motorun üst kısmındaki çanağın ortasındaki mil hafif yamulmuş. Daha önce yaşadığım düşüşlerde motor milini yamulttum ve fark etmedim demek ki. Hızlı gaz hareketlerinde çok sorun olmuyor yavaş yavaş gaz artırdığım zaman tireyip irtifa kaybediyor.



Kullanıcı avatarı
all_4_fpv
4. Seviye
4. Seviye
Mesajlar: 213
Kayıt: 01 Kas 2019, 17:08
Konum: İSTANBUL
Beğendi : 132 yazı
Beğenildi : 290 yazı
İletişim:

#2

Okunmamış mesaj gönderen all_4_fpv » 18 Kas 2019, 12:43

Mgunak yazdı:
18 Kas 2019, 11:54
Tüm forumdaşlara iyi haftalar dileyerek hafta sonu yaşadığım bir sorunu dile getirmek istiyorum.

Malumunuz havalar güzelken uçumamak elde değil. Bu hafta, daha önce hiç dikkat etmediğim bir sorun ile oldukça fazla vakit harcadım.
Şöyle anlatayım kullanmakta olduğum dronu ilk kaldırdığımda herhangi bir problem yaşamadan kalkışı gerçekleştiriyorum. Ne zaman dronu yerden yavaş bir şekilde kaldırmaya çalışsam bir yalpalama seziyordum. Belki PID ayarlarından strengh'i artırmam işe yarayabilir diye düşündüm. Hangi değeri verdiysem yalpalama değişmedi.
O zaman dedim "PID ayarları ile ilgili bir sıkıntı değil". Sonra elektiriksel parazit gyro'u sapıttırıyor olabilir mi diye düşündüm. Lipo girişini kondastör ile filitreledim. Sonuç yine aynı. Ne zaman gazı yavaş yavaş artırsam dron titriyor sonra yalpalamaya başlıyor, gazı artırdıktan sonra ise titreme yalpalama gidiyor.

Sıra geldi motorları tek tek denemeye. Betaflight'tan motorları tek tek denedim, 3. ile 1. motora gazı yavaş yavaş artırdığımda gaz çubuğu 1550 değerlerine geldiğinde titreme başlıyor. Gazı artırdıkça titreme azalıyor. Bu sorun 4. ve 2. motorda olmuyor. Motorlarda bir anarmollik olduğunu anlayınca motor turlarını eli ile kontrol ettim.
Ve sonuç olarak motordaki çok hafif bir eğriliği fark ettim.

Kullandığım motor Racestar Br2205 2300kv motoru söküp kontrol ettiğimde motorun üst kısmındaki çanağın ortasındaki mil hafif yamulmuş. Daha önce yaşadığım düşüşlerde motor milini yamulttum ve fark etmedim demek ki. Hızlı gaz hareketlerinde çok sorun olmuyor yavaş yavaş gaz artırdığım zaman tireyip irtifa kaybediyor.
Hocam öncelikle geçmiş olsun, çok fazla çözümü olan bir durum değil gibi görünüyor. 5mmlik içi dolu şafrın yamulması da baya ciddi çarpma ile olur sanırım.

Sohbet kısmında bahsettiğim üzere benim aklıma gelen şaftı ısırarak düzeltmeye çalışmak olabilir ancak bunun metalin özelliğini ve daha doğrusu dayanıklılığını yitirme veya kayba uğraması gibi sonucu olabilir. Isıtma esnasında çan ve içindeki mıknatıslar da ısıya maruz kalacak, baya bir uğraş çıkarabilir. Mıknatıslar söküp takmak gerçekten çok uğraştırıcı. Şimdiye kadar kendi çabala tamir ettiğim motorlardan çok bir performans alamadım ve uzun ömürlü olmadılar.

Bir kaç örnek tamir girişimi buldum, belki yardımcı olur.





Mgunak
2. Seviye
2. Seviye
Mesajlar: 71
Kayıt: 03 Kas 2019, 23:18
Konum: İstanbul / Maltepe
Doğum Tarihi: 27 Eyl 1982
Beğendi : 156 yazı
Beğenildi : 100 yazı

#3

Okunmamış mesaj gönderen Mgunak » 18 Kas 2019, 13:32

3. Video işe yarayabilir belki, gayet mantıklı.

Cevapla

“Motorlar ve Servolar” sayfasına dön